Je bent nu hier: Home / Blog / Tip om eenvoudig te ontspannen

Tip om eenvoudig te ontspannen

holoistische therapie 8Creëer je eigen meditatie oefening

Je kent dat wel, je neemt je voor om het vandaag echt rustig aan te doen, richting de kinderen alleen maar eeuwig geduldig te reageren en je zeker niet door iemand op te laten jagen.

Maar de praktijk is vaak anders. En als je dan voelt dat je onrustig bent, dat je ademhaling te hoog is, wat kan je dan doen? Natuurlijk de wereld 30 minuten op pauze zetten, zou het beste zijn! Maar helaas, de rust zit niet in de wereld maar zit in jou. Dan is het een kwestie van keuzes maken.

Wanneer ik onrustig ben, lukt het niet altijd met drie keer in en uit ademen om weer te ontspannen. Maar wanneer ik op meerdere momenten op de dag mijzelf heel bewust van de 5e versnelling terugschakel naar de 2e of de 3e, helpt dat echt wel.

Dit kan door middel van een ademhalingsoefening, maar het kan ook door mijn visuele zintuigen in te zetten. Ik kijk bijvoorbeeld graag naar deze foto.

Deze foto heeft een magisch effect op mij. Ik kijk er naar, ik adem rustig in, ik adem rustig uit en het enige woord wat in mij opkomt is 'Silence'. Mijn adem wordt vanzelf rustig, mijn lichaam ontspant zich en mijn geest ontspant mee. Als ik merk dat ik onrustig ben, plaats ik deze foto als homescreen op mijn telefoon, daar kijk ik ten slotte toch heel vaak op 😉. Elke keer een gratis mindfulness momentje.

Jij hebt vast ook wel zo'n foto, bijvoorbeeld van een fantastische relaxte vakantie. Maak er je homescreen van op je telefoon en creëer je eigen mini meditatie oefening.


Laat een bericht achter - aantal berichten: 0



Bent u de eerste die reageert?



Laat een bericht achter

naam
e-mail
website
bericht
Schrijf dertien in cijfers: