Je bent nu hier: Home / Blog / Wat ik zelf kan doen wanneer ik me moe voel

Wat ik zelf kan doen wanneer ik me moe voel

meditatie mindfullness ik voel me moe ademcoach mitochondriën 2

Geef je mitochondriën een boost door te bewegen, koude training en ademhalingsoefeningen

Ken je dat, van die momenten dat je je even helemaal bûh voelt? Gewoon moe, effe geen zin hebben, om wat voor reden dan ook. Tuurlijk kan je even bij dat gevoel blijven, dat levert je soms ook iets op. Maar meestal wil je je juist anders voelen; meer energiek, meer vitaal.

Ik ben zo blij dat ik bekend ben met de methode van Wim Hof. Jaren geleden volgde ik zijn workshop en e-learning. Onlangs ben ik weer gestart met het bijna dagelijks doen van zijn ademhalingsoefeningen. En meteen vraag ik me weer af: ‘Waarom was ik er mee gestopt?’ Het brengt me zo veel: veel meer energie, ik voel me gedurende de dag veel prettiger en heb de juiste focus.

Ook het (bijna) dagelijks even koud afdouchen hoort hier bij en af en toe ‘vasten’ door na het avondeten niets meer te eten of een keer het ontbijt over te slaan. Je gunt je darmstelsel hiermee rust in onze ‘o zo overspannen voedingswereld’. En tot slot hoort hier bij: af en toe de juiste fysieke inspanning.

Deze combinatie: koude training, vasten en bewegen zorgt ervoor dat je mitochondriën wel tot 19% kunnen toenemen. So what, hoor ik je denken. Wist je dat de mitochondriën, jouw energie-kacheltjes zijn op celniveau? Wanneer je goede voeding eet en optimaal ademt, zorgen deze mitochondriën voor een optimale verbranding waardoor jij je energiek en vitaal voelt. Moet je je voorstellen dat je het aantal mitochondriën kan laten toenemen tot wel 19%. Laten we niet lullig doen en dit even afronden naar boven: stel je voor dat je je 20% meer energiek zou voelen. Willen we dit niet allemaal, juist in deze hectische en ‘overspannen’ wereld? En het mooie is, als je dan vervolgens de fijne ademhalingsoefening van Wim Hof blijft doen, ga je helemaal niet meer mee in deze ‘overspannen’ wereld omdat je een betere focus hebt. Kortom: meer energie, en tegelijkertijd meer energie overhouden, omdat jij precies weet wat je wilt en je niet meer mee laat sleuren met alle afleidingen die er zo gedurende de dag zijn, heerlijk!

Ben je nieuwsgierig en wil jij ook meer leren over de ademhaling in het algemeen en ademhalingsoefeningen in het bijzonder, doe dan mee met de eerstvolgende workshop en leer iets waarvan je de rest van je leven profijt gaat hebben.


Laat een bericht achter - aantal berichten: 0



Bent u de eerste die reageert?



Laat een bericht achter

naam
e-mail
website
bericht
Schrijf vijftien in cijfers: