Meditatie en ademhalingsoefeningen

Oefeningen om makkelijk te ontspannen

Door middel van de ademhaling kun je direct invloed uitoefenen op het autonome zenuwstelsel, iets waarvan men tot voor kort dacht dat dit niet mogelijk was. Door je ademhaling te veranderen kun je terugschakelen naar de ‘tak van ontspanning’, bijvoorbeeld met behulp van deze twee ademhalingsoefeningen.

 

Als je druk bent geweest, voel dan eens, ben je weer aanwezig in je lichaam? Deze meditatie helpt om weer ‘te landen in je lichaam’ en dat ontspant.

 

 

ademcoach zeist herma hoekman mindfulness

Herma Hoekman

ademcoach

 

 

Meditatie:

Spieren aanspannen en ontspannen

 

Ademhalingsoefening:

zachte F

4-7-8

 

 

Meditatie aanwezig zijn en ontspannen en opladen door jouw eigen zon

by Herma Hoekman

Wat zijn ook alweer de voordelen van mediteren?

Door te mediteren kun je je makkelijker concentreren, het helpt je te focussen en beter te plannen en te organiseren
Je ervaart meer rust in je hoofd
Je ademhaling verbetert, deze wordt rustiger
Je bent je meer bewust van eventuele spanning in je lichaam en weet dan hoe je je lichaam weer makkelijk kunt ontspannen
Je ervaart meer geluk in je leven omdat je de mooie kleine geluksmomenten die gedurende de dag langskomen ziet (en ervaart)
Je gaat positiever in het leven staan omdat je makkelijker negatieve gedachtes of gebeurtenissen los kunt laten
Je hebt betere controle over je emoties en je gedrag
Je leeft jouw leven meer daar waar het leven is, namelijk in het NU

Wat ik persoonlijk heel krachtig van mediteren vind, is het ervaren van de stilte en innerlijke rust en weten dat van daaruit er veel meer mogelijk is.

Aankomende cursussen en workshops

Pin It on Pinterest

Share This